2016: Het jaar van het bewustzijn

BewustwordingAls je jezelf beperkt tot de mainstream media, zul je nooit weten dat de mensheid gezonder, sterker en wijzer aan het worden is. We zijn beter geïnformeerd en steeds meer mensen worden wakker. Maatschappelijke beperkingen gebonden aan angst delven steeds vaker het onderspit ten opzichte van een opkomend optimisme en de krachten van de evolutie.

Zelfs tot aan de laatste dagen van 2015 hing er een duidelijk voelbare spanning in de lucht. De mainstream media probeerden ons in een chronische staat van angst gevangen te houden. Deze spanning werd echter ook door velen beleefd als iets positiefs – er gaat iets heel moois losbreken. Je zult niet alleen getuige zijn van deze opkomende explosie van het bewustzijn, je zult er zelf ook aan deelnemen.

Waarom 2016 het jaar van het bewustzijn is:

1) Je zult je eigen waarde gaan inzien. Het internet is een wonderbaarlijk stuk gereedschap waarmee je de rest van de wereld kunt laten zien waar je goed in bent en het verschaft je onmiddellijke feedback. Creatieve mensen nemen deze feedback tot zich, en verfijnen hun talent en hun boodschap. Zat je vroeger gevangen in een onbevredigende baan zonder ruimte voor persoonlijke groei, dan zet je nu datgene waar je passie ligt en waar je je goed bij voelt om tot producten en diensten voor anderen die dezelfde interesses delen.

2) We hebben plezier in samenwerking. Veel mensen denken dat technologie ons verder uit elkaar gedreven heeft. Het tegendeel is echter waar: we komen op een heel nieuwe manier juist samen. Gezamenlijke, sociale doelen maken het gat tussen degenen in nood en degenen die meer dan genoeg hebben kleiner. We ontdekken dat samenwerking veel leuker is dan competitie.

3) Jij hebt de controle over consumentisme in plaats van andersom. Het zal niet in het nieuws verschijnen, maar veel bedrijven raken in paniek en proberen zichzelf opnieuw uit te vinden om “in the picture” te blijven. We zijn niet langer blind als het gaat om hoe producten tot stand komen en waar we ons eten vandaan halen. In deze tijd geven we om de dieren, en de omgeving waarin zij – en wij – leven.

4) Het gaat om beheer, niet om eigendom. Een schuld van dertig jaar voor een huis, of zeven jaar voor een nieuwe auto? Een torenhoge studentenlening? Nee dank je. Met z’n allen zijn we op zoek naar alternatieve oplossingen, waarbij we onze bevindingen uitdragen als nieuwe producten en diensten: een nieuwe markt. De “zaak” van het leven moet dynamisch, vloeiend en duurzaam zijn.

5) Een nieuw soort economie is aan het ontstaan. Wanneer competitie betekent: voor elke winnaar een verliezer, dan betekent samenwerking vooruitgang. Je zult uiteindelijk begrijpen dat wanneer ik win, jij ook wint – en vice versa. We (onder-) steunen elkaar en wisselen op een lokaal niveau producten en diensten uit. Het is simpelweg leuk en plezierig om goed voor elkaar te zorgen.

Mensen zoeken steeds meer eerst in zichzelf naar antwoorden en voegen zich vervolgens bij anderen om samen te werken aan gezamenlijke ideeën. Onze geschiedenisboeken staan vol met gevierde soevereine personen die hun tijd ver vooruit waren. Nu is het jouw beurt!

Universe is magic and love is the key
Bron: Collective Evolution

Delen..Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn1Pin on Pinterest1Digg this
Voeg toe aan je favorieten: permalink.

Reacties zijn uitgeschakeld.